Τετάρτη 22 Απριλίου 2015

Αισθάνομαι άρα υπάρχω



"Σκέπτομαι, άρα υπάρχω", είναι μια διανοητική τοποθέτηση που υποτιμά τον πονόδοντο. "Αισθάνομαι, άρα υπάρχω", είναι μια αλήθεια με πολύ γενικότερο βεληνεκές, που αφορά και κάθε ζωντανό πλάσμα. Το εγώ μου δεν διακρίνεται ουσιωδώς από το δικό σας με τη σκέψη. Πολλοί άνθρωποι, λίγες ιδέες: σκεπτόμαστε όλοι το ίδιο πράγμα λίγο πολύ, μεταθέτοντας, δανειζόμενοι, κλέβοντας ο ένας τις ιδέες του άλλου. Αν όμως κάποιος με πατήσει στον κάλο, είμαι εγώ μόνο που νιώθω τον πόνο. Το θεμέλιο του εγώ δεν είναι η σκέψη, αλλά ο πόνος, το πιο στοιχειώδες αίσθημα όλων. Μέσα στον πόνο, ούτε μια γάτα δεν μπορεί ν' αμφιβάλλει για το μοναδικό της και μη ανταλλάξιμο εγώ. Ο πόνος είναι η Μεγάλη του εγωκεντρισμού Σχολή.



Μίλαν Κούντερα 


("Αθανασία", μτφρ. Κατερίνα Δασκαλάκη, Εστία, 1991)



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου